;)

Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

EFTER-GRÅT-HUVUDVÄRK.

Av Thess - 10 mars 2008 23:41

Ni vet den där bultande känslan. Du-dunk, du-dunk, du-dunk i skallen hela tiden. Man blir alldeles varm och kall på samma gång, ögonen är svullna och liknar två tomater. Hela kroppen darrar och man andas ostabilt. Det svider på kinder och under ögonen av forsen med tårar. Alldeles svag i kroppen sitter man och bara stirrar. Stirrar på ingenting. Man funderar, funderar på så mycket att man knappt vet vad man funderar på. Det snurrar i huvudet, förvirrad är man och paniken kommer. Man fortsätter föda tårar, kinderna göra ondare och huvudet likaså. Snart kan man knappt ta ett andetag. Man vill bara sluta gråta, men ju mer du tänker på att lugna dig desto värre blir det. Allt bara fortsätter. Snurret, smärtan, tårarna, ostabila andningen... ja ni fattar.


Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Allt pressar sig mot mig, på en och samma gång. Och självklart är det bara en bunte med jobbiga saker som ska slängas rakt i facet, hjärtat, ryggraden osv...

Osäker, rädd, förtvivlad, ledsen, arg, besviken. Ja, det är bara några få känslor som sprider sig i mig. Konstant.


Jag vill ha en axel att gråta ut på. En famn att få kramas med. Någon som kan säga åt mig att allt kommer ordna sig och kanske tillomed vilja hjälpa mig att våga något. Tro något. Göra något. Jag vill ha någon som orkar lyssna på mig och åtminstone låtsas att den fattar, lite iallafall. Någon som kan se både mina positiva (ja, nåååågra sådana får jag hoppas att jag har iallafall!) och negativa sidor, men acceptera att det är jag!

Jag vill ha någon som vill skratta, fjanta och busa. Någon som kan apa sig och våga vara sig själv. Någon som vågar göra misstag och sedan skratta åt det. Någon som... ja. Såhär kan jag hålla på länge.


Tänk om man vågade prata ut och var trygg nog att kunna ge ut sitt innehåll till någon annan.


Tänk om...

     v           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thess - 17 september 2008 13:03

Mm, har starka funderingar på att lämna denna bloggen av många anledningar. Har redan nu skapat en annan inne på blogg.seoch tänkte se hur det funkar där. Än sålänge tänker jag fortsätta skriva lite här, men allt eftersom så kommer jag nog gå över m...

Av Thess - 16 september 2008 11:29

Haha, ett lite halvkul test. Jag har inte alls tråkigt.  ;)     Är du en BITCH? Du har sagt:[x] Hora till någon?[x] Bög till någon?[x] Slyna till någon?[x] Slampa till någon?[x] Fitta till någon? Totalt: 5   Du har:[  ] Fuskat på ett prov?[  ] Skriki...

Av Thess - 16 september 2008 11:10

Varje år när det börjar dra sig mot höst/vinter så har jag samma ångest. Eller ångest låter lite överdrivet, men iallafall. Det där med jackor är ett kapitel för sig själv. Ett jävligt klurigt kapitel. Man vill ha en som är snygg, som passar till d...

Av Thess - 16 september 2008 10:20

Oh fy helvete. Den där satans, smärtsamma veckan, varje månad. Jag vet inte vart jag ska bli av. Denna smärta gör mig galen. Kan inte ligga - då känner man efter ännu mer, ajajaj! Kan knappt sitta - det värker så fruktansvärt i nedre delen av ryggen ...

!

Av Thess - 15 september 2008 21:54

Är ganska tom på ord. Knepig dag, hmhmhm...   har iallafall umgåts lite med min kusin. Kom på lite bättre tankar - det behövdes kan jag lova! Det blev fiskpinnar till middag för vår del. Hon är duktig på matlagning mansann! ;P   Nu ska jag fortsätt...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards