;)

Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Thess - 9 juni 2008 19:32

Amen heeeeerregud! Detta var ju en utav de tråkigaste dagarna jag har varit med om. Finns absolut ingenting att göra och här är helt tomt och tyst hemma. Suck! ;P


Jane och Madde var här nyss och drack kaffe, det var också dagens höjdpunkt ungefär. haha.

Borde laga lite mat, men är inte sugen på något. Vilken kärring man är va!


För en stund sedan så läste jag lite i min klasskamrats blogg. Hon hade bl.a skrivit om gymnasietiden och det var det som fick mig att börja tänka lite, jag ska också erkänna att jag blev lite rädd.


Egentligen skulle jag tagit studenten detta året, men jag valde att skippa första året direkt efter nian och jobba istället på ett dagis. Många gånger har jag haft en enorm ångest över det, men för det mesta är jag nöjd med mitt val.

När jag sluta nian hade jag ingen aning om vad jag ville gå för linje, inte ville jag gå IV iheller. DÄRFÖR valde jag att läsa upp några ämnen, samt vara ute och känna lite på arbetslivet och samtidigt känna efter vad som kunde locka mig.

Till slut hade jag bestämt mig och det blev handel, yey!

Jag har nu gått där i 2 år. Jag har haft fruktanvärda motgångar, men ingen anar hur stolt jag är som ändå har klarat det så pass. (Mycket tack vare klasskamrater och lärare med god förståelse kanske jag ska tillägga?)

Om 1 år har jag vi ingen trygghet där längre. Det är meningen att man ska ut i arbetslivet då. Då SKA man vara vuxen... Eller?


Whaaaataaa?!, tänker jag då. Ska jag bli vuxen? 'Vuxnare' än nu? Hur ska detta gå till?

Jag vill inte ens bli 'vuxen'! Inte på det viset som jag föreställer mig iallafall.

Undra hur jag tänker om ett år........................

Det ska bli intressant att få se hur allt är då.


Av Thess - 9 juni 2008 16:55

Jag har SÅ tråkigt! Apjobbigt juu...

Det blev så långtråkigt här hemma att jag börja sminka mig. Kommer knappt ihåg hur man gör, haha. Det var flera veckor sedan jag satte minsta lilla mascarakladden på ögonen.

Det är så mycket skönare utan nu när det är sommar.

Man slipper tänka på kladd runt ögonen, foundationfläckar och sånt otrevligt. Det är ju inte så att man vill likna en tvättbjörn så fort man har doppat sig lite i havet.

Nejnejnej, less is more! Mohaha. ;P

Men men, nu blidde det lite smink i fejjan iallafall. Har tillomed gjort fläta i håret, här snackar vi energi! hahaha.


Jaha... Vad göra nuu då? Laga lite mat eller? Noo, det är för varmt! Jag kan inte få i mig något käk före 19.00 vid denna årstid.

Lite glass vore förståss gott. Eller chokladbollar. Hmm... Vilket dilemma. ;)

Och vilket onödigt inlägg! haha.

Dags för upptäcksfärd i skåpen. Puss på nosen!


Av Thess - 9 juni 2008 13:18

Godmorgon pärlor! Sovit gott? hihi. Det har jag iallafall gjort, och fort gick det att somna dessutom! Vaknade med mobilen i handen och när jag kolla på den så hade femtioelva personer skrivit till mig och trehundratolv hade ringt. Så kan det gå när ögonlocken inte vill som jag.

Jaja, huvudsaken är väl ändå att jag har sovit bra! ;)


Har inga planer för denna dagen. Det blir väl solstolen ute på baksidan med lite tidningar och sånt (jag vill ha bort den fula brännan jag fick efter att ha suttit i solen en hel dag med shorts. Mina ben är randiga!). Det blåser lite smått, men whatever.

Kanske ska ta mig en promenad senare. Gosh, vad skönt det är att bara vara. Bara göra sånt man tycker om och som inte är så värst jobbigt, haha.


Tänkte kolla posten nu. Vi hörs!


Av Thess - 9 juni 2008 00:05

Godkväll.


Var på stranden en sväng innan ikväll. Riktigt ljuvligt! Vattnet var lagom varmt och vovvsingen sprang genom vågorna som aldrig förr. Haha. Sjukt gulligt.

Efter stranden så åkte vi och handla till pappsen. Han är sjuk. Igen. Suck! Han verkar inte fatta att han ska ta det lite lugnare någon gång iheller. Bara jobbar, jobbar, jobbar, stressar, stressar och stressar. Dumt! Jävligt dumt, tycker jag!

Aja. Vad göra, vad göra?

Efter vistelsen hos honom så drog jag hem och gjorde negerbollar, förlåt, chokladbollar (kalla det vad ni vill?) och slog mig ner i soffan framför två filmer. Är helt matt och behöver verkligen ta det lugnt känner jag. (man är ju lite klokare än sin far. OBS! Skämt.)


Snart borde man väl lägga sig och få lite god sömn, men med denna värmen så kan det bli svårt.

Jag går runt här hemma och vet knappt vart jag ska ta vägen. (Flytta in i frysen nästa?) och som grädde på moset så kliar mina myggbett något så enormt. Jag blir tokig snart! haha.


Jag säger bara; sommar, ack vad skön du är, trots allt. ;)


Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards