;)

Alla inlägg under december 2007

Av Thess - 31 december 2007 12:30

Då var det sista dagen år 2007 nu. Jag hoppas att ni får ett fint slut på det hela.


Detta året har varit lite mer speciellt än andra för mig faktiskt. Mycket bra har hänt, själklart har det funnits tråkiga stunder också, men det bra överväger verkligen!


Jag kan börja med att säga att detta året har gjort mig starkare både fysiskt och psykiskt.

Jag är i stort sett fri från "sjukdomen" och det finns inget underbarare än när jag tänker tillbaka på hur hårt allt var förrut och hur bra jag har lyckats fixa allt. Nu lever jag, på riktigt, igen. Det är en sådan frihet!

Jag tänker ofta "klarade jag DET, då klarar jag nog vad fan som helst" och det stämmer nog rätt bra också. Jag är mycket, mycket, MYCKET större som person nu än för ett år sedan.


Det finns en hel del som jag har klarat själv, men jag har också några personer att tacka. Personer som har tagit en större del av mitt hjärta.

Allt stöd, alla som har hjälpt mig upp ur dynga och skit gång på gång, de som har trott på mig och verkligen kämpat för att få se mig "bli" den Thess jag är idag.

(Nu kommer tårarna också, lalala. jaja, sånt får man ta. ;) mihi.)


Det känns lite dumt att skriva tack till varje människa här så därför skriver jag bara namnen på de som kan känna sig måttligt träffade, och jag hoppas på att det inte blir för patetiskt, hrm. :D

Först och främst - CHARLOTTE. Känn dig jävligt träffad. Vårt "meep" fortsätter, right?!

Rebecca, du behöver inte känna dig ett dugg oträffad, för du har gjort mycket. Du har hjälpt mig att våga känna glädje och hjälpt mig tro på mig själv. Lilla hjärtat!

Mamma. Självklart. Det är ju hon som går med ljuset framför och lyst upp varända mörka tunnel. Det är hon som har fått stå ut med mig mest. Hur klara hon det? ;)

Davvo. Att ord kunde värma, det har man väl någon liten aning om. Men dina ord har nästan brännt, haha attan alltså! Vilken person, vilket själ. Allt guld till dig! =)

Emelie. Om du bara visste vad du har ställt till med. Rackare! Jag önskar att vi sågs lite oftare. Dina kramar gör så gott. (;

och sist, men inte minst - Johan! När man trodde att allt bara kunde värre, så visade det sig vara tvärtom och DU är en anledning till att jag ser mer ljus.


Nu måste jag få vara lite egoistisk också och beröma mig själv för ett och annat jag har lyckats med. Håll ut, people! ^^


Musiken framför allt. Jag har växt när det gäller både självförtroende och röst, känsla och vågar satsa på högre hinder. "Ska det gå, så går det med musik!" - Det är jag det ;). Jag kommer aldrig släppa taget, för det är vid micken jag trivs, det är där jag känner mig störst och där är mitt himmelrike.

Skjut ni mig, micken sitter fortfarande i hand. ;)

Musikalen. Även där växte självförtroendet. Det var något nytt för mig. Musiken hade jag ju, som sagt, men teatern?! Jag hade aldrig förrut spelat en roll och detta blev ju så sjukt jävla bra! Jag trivdes. Vilken känsla det var... gud!


Det var nog det mesta jag ville få sagt.

Nu vill jag bara önska er all lycka och hoppas att ni får uppleva många goda studer kommande år, 2008.

Och ni som står här ovanför - All min kärlek till er!


GOTT NYTT ÅR!

Av Thess - 31 december 2007 03:16

Såhär till nyår så kan det väl passa rätt bra med lite tips på hur du kan slippa baksmällan, right?



Bra knep för smart festande:
Drick varannan vatten
Sluta dricka när du har som roligast
Drick långsamt och inte på fastande mage
Våga tacka nej
Välj svagare drinkar
Skippa "färdknäppen" - sluta dricka vid midnatt



Skulle det ÄNDÅ gå åt helsike med ovanstående, så finns det dagen efter-kit som oftas funkar bra!


Dagen efter-kit:
Öronproppar – så sover du längre
Massor av kallt vatten i kylskåpet
Bulla upp med frukt och grönt - antioxidanter behövs
Vätskeersättning
Huvudvärkstablett
Gurkskivor – att lägga på ansiktet fräschar upp


Själv kör jag med "varannan vatten" och gärna en himla massa vatten innan jag somnar.

Har funkat jävligt bra de gångerna man kommer ihåg att det var varannan inte var 5:e... ;)


Jag avslutar den sista söndagen detta året med mina pälsklädda 3 små guldgruvor. v 

Okej, 2 små och en stor, då. ;)


Vita - Billy-bus!

Ljusbruna - Danilo.

Mörkbruna, och den största - Harry boy, yeeeeeey.

Av Thess - 30 december 2007 21:55

TRÖST-ÄT, THESS. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄT!

Det är precis vad du och dina kurvor behöver.

MMMM, feta på bara. Det behövs! fettfettfett. gottgottgott....


Av Thess - 30 december 2007 21:16

Denna gången vet jag verkligen inte hur jag ska(eller får?) reagera.

Jag skulle ju nästan själv kunna räkna ut det med röven, men varför nu? Och varför lyssnar folk aldrig, iallafall på deras egna hälsa? WHY?!

Man blir nästan lite förbannad, men mest gråtfärdig, skulle jag tro...


Det spelar ingen roll hur många gånger man har blivit krossad, man bryr sig ändå. Blir minst lika orolig, ledsen och panikslagen i vilket fall som. Så är det bara!


F a n . . .

(psst. det sista sa jag aldrig.)

Av Thess - 30 december 2007 18:58

NATURLIG HÅRFÄRG ?
[ ] Rödhårig - 700 kr
[ ] Brunhårig - 200 kr
[x] Blond - 500 kr
[ ] Svart - 100 kr
[ ] Flintskallig - 50 kr
[ ] Annan - 700 kr

ÖGONFÄRG ?
[x] Blå - 1000 kr
[ ] Grön - 700 kr
[ ] Grå - 500 kr
[ ] Brun - 200 kr
[ ] Annan - 100 kr

LÄNGD ?
[ ] Över 2 meter - 2000 kr
[x] 160-200 cm - 1700 kr
[ ] 160-140 cm - 1500 kr
[ ] 140-120 cm - 700 kr
[ ] 120-100 cm - 400 kr
[ ] Under 1 meter - 200 kr

ÅLDER ?
[ ] 41-60 - 1200 kr
[ ] 31-40 - 1000 kr
[ ] 26-30 - 700 kr
[ ] 21-25 - 500 kr
[x] 18-20 - 200 kr
[ ] 0-17 - 100 kr

ÄR DU ?
[ ] Tvilling eller mer - 3000 kr
[ ] Förstfödd - 3000 kr
[ ] Enda barnet - 2000 kr
[x] Mellanbarn - 1000 kr
[ ] Tredje barnet - 1000 kr
[ ] Andra eller sista barnet - 0 kr

DRICKER DU ALKOHOL ?
[ ] Nej - 4000 kr
[ ] Sällan - 3000 kr
[ ] Bara vid speciella tillfällen - 2000 kr
[x] Ibland - 2000 kr
[ ] Bara på helger - 3000 kr
[ ] Alla andra dagar - 500 kr
[ ] En gång om dagen - 100 kr
[ ] Flaskan är mitt liv - 0 kr

HUR BRA SYN HAR DU ?
[ ] Har glasögon men använder dem inte - 2000 kr
[ ] Inga synfel - 1000 kr
[ ] Glasögon - 500 kr
[x] Kontaktlinser - 200 kr
[ ] Opererat - 100 kr
[ ] Går inte att fixa - 50 kr

FÄRG PÅ BILEN ? [ÄVEN FÖRÄLDRARNAS BIL]
[ ] Rosa - 20,000 kr
[ ] Mörkbrun - 8000 kr
[ ] Guld - 7000 kr
[ ] Grå - 6000 kr
[x*2] Blå - 5000 kr
[ ] Vit - 4500 kr
[ ] Svart - 4500 kr
[ ] Röd - 4000 kr
[ ] Grön - 3500 kr
[ ] Silver - 3000 kr
[ ] Lila - 2500 kr
[ ] Gul - 1000 kr
[ ] Orange - 1000 kr
[ ] Rostig - 150 kr
[ ] Ingen bil - 0 kr

SKOSTORLEK ?
[ ] 45+ - 3000 kr
[ ] 43-45 - 2500 kr
[ ] 41-43 - 2000 kr
[ ] 38-41 - 1000 kr
[x] 38-36 - 500 kr

FAVORITFÄRG ? [DU FÅR VÄLJA 4 OLIKA] -
INTE PÅ KLÄDER!
[x] Röd - 6000 kr
[x] Svart - 1000 kr
[ ] Blå - 450 kr
[ ] Brun - 500 kr
[x] Lila - 2000 kr
[x] Vit - 4000 kr
[ ] Grön - 3500 kr
[ ] Orange - 3000 kr
[ ] Gul - 3000 kr
[ ] Rosa - 1000 kr
[ ] Annan - 500 kr

ANVÄNDE DU EN MINIRÄKNARE FÖR ATT RÄKNA IHOP RESULTATET ?
[ ] Ja - 5000 kr
[x] Nej, räknade i huvudet - 10.000 kr
[ ] Penna och papper - 20.000 kr
[ ] Bad någon om hjälp - 1000 kr


Jag kostar: 40100 kronor.
Vad kostar du?


ha, vad keeeeeewl!

Av Thess - 30 december 2007 15:43

I see you looking

Your eyes are beautiful

Your face make me glad

Everytime you smile I feel weak

I hear you laughing

Your lips adorable and your mouth is so cute

I watch you walking

Your steps make every guy turn around and look

But the one you aheaded to is me

I know you love me

You always hold me close and give me all your love

But I feel every time you’re around somehow

You make me wanna leave everything we got

I don’t know what it is or what it is you do

But the thing is like this I can’t stand you

What we see may not always be like what we thought

Love is strange and can change

How we feel about someone and what’s right

We can fight and win

Av Thess - 30 december 2007 03:19

MEEN. Nu är jag uppe såhär sent igen, fy på mig.

Jaja då, det är lov - då får man!


Snart är det nyår också. Kan ni fatta? INTE JAG! Tiden springer iväg.

Aja. Den ska iallafall firas i Malmö, hos Charlotte, oj oj oj!

Snart åker hon igen, det buar vi för! Tur att hon kommer hem snart igen, på riktigt då. MIN LILLA DAM!





Nu ska jag drömma fint.

Nattinatti!


                  NÄNÄ.

                  . . . vi säger väl så!

Av Thess - 29 december 2007 20:45

Eftersom så många bara virrar på skallen och undrar om jag är riktigt frisk när jag försöker filosofera lite så ska allt ner här.

Snart. Snart ska ni få filosofi likt aldrig förr, var så säkra!


SYND FÖR ER VA - HA!

Ovido - Quiz & Flashcards