;)

Alla inlägg under oktober 2007

Av Thess - 31 oktober 2007 21:47

Min dåliga vecka är fortfarande inte slut. Då syftar jag på mitt humör.

Helst av allt vill jag bara skrika ut, men jag spar min omgivning det.


Hade tänkt skriva lite om de där jävla ätströningarna också men det orkar jag inte just nu.

Jag måste vara starkare. Det är minsann ingen dans på rosor!


En vän sa nyss till mig "vill med vara så duktig som dig och gå ner i vikt"

Gå ner i vikt var det ja. Men om man käkar en ynka liten korv och brister i tårar över ångest att man faktiskt åt en korv. Dessutom på en tisdag.

Tänk... där var kanske för mkt fett? Tänk om jag sväller som en elefant nu? Tänk om ingen någonsin vill se mig mer? tänk om... tänk om...

JA. ALLA DESSA JÄVLA "TÄNK OM".

Jag är svag.

Har jag börjat på något så blir det bara mer och mer, man hinner inte hejda sig och sen sitter man där.

Men kalla ni mig duktig. Det känns bra för mig, men bara den yttersta Thess känns det bra för. Innersta Thess vill vara accepterad och duktig i alla lägen.

Tänk om folk någon gång hade accepterat en människa för den han/hon egentligen är, det innersta, hur man är som person.

och nä. jag skriver inte att jag har några jävla ätstörningar och jag skriver absolut inte för att folk ska tycka synd eller börja hacka på mig.

Det jag skriver är att jag fick VERKLIGEN ångest, RIKTIG ångest då, för att jag åt en jävla fjuttig korv med bröd.

Så jävla osäker kan man vara på sig själv och så jävla mycket tar man åt sig av vad folk säger.

egentligen vill ingen höra att man är duktig över att lyckas gå ner några kilon på få jävla veckor, man vill höra att man är duktig för den man är!! (manmanman... :))

Rörigt inlägg igen, jag vet. Men vafan. Jag bara måste få det ur mig.

Snart blir det några magdödare och efteråt sängen iallafall!


Blås aldrig med vinden. Alltid retar det någon, hehu... ;)

Godnatt!

Av Thess - 31 oktober 2007 21:35

...eller så har du redan satt din sista potatis i mitt vacka trädgårdsland!


_ __ _ __ _ __ _ __ _ __ _ __ _ __ _ __ _ __ _ __ _


RebeccaNilsson :} säger:

allt känns verkligen skiit

THESS. säger:

aop

RebeccaNilsson :} säger:

aja sånt som händer här i livet

THESS. säger:

jepp

RebeccaNilsson :} säger:

hihi

RebeccaNilsson :} säger:

hur är allt annars?

THESS. säger:

jodå... det funkelerar...

THESS. säger:

sj?

RebeccaNilsson :} säger:

hahaha

RebeccaNilsson :} säger:

härlig svenska älsko

THESS. säger:

ja vafan.

THESS. säger:

;P

RebeccaNilsson :} säger:

jodå de rullar på

THESS. säger:

Bättre att det rullar än att man ska behöva stå stilla och bli rasande för det iallafall!





vad vara fel på min schvänska, huh?!

Av Thess - 31 oktober 2007 15:28

Sitter fortfarande kvar i min hello kitty-pyjamas och känner mig allmänt lökig, hähä.

Ska hoppa in i duschen nu sen blir det musikal-träning! Denna gången är det musiken vi ska träna på, får se hur det går.


Lite mat skulle inte iheller sitta fel, så det kan väl vara god tid att tänka ut något smarrigt nu.


Byebye!

Av Thess - 31 oktober 2007 12:52

Jag vet mer än du tror. Du tror mer än jag vet.

Ungefär så skulle man kunna förklara min känsla jag får.

Känslan när allt rinner tillbaka och gör mig galen.

Jag är rädd för att uttrycka mig, samtidigt blir jag rädd för att verka som om jag inte bryr mig.


Hur ska man reagera? Vill man reagera? Man tröttnar väl?

Annars är jag onormal. Jag har faktiskt tröttnat.

Det känns hårt att säga, men så är det.

Man orkar inte göra samma sak om och om igen utan att få nått tillbaka.

Varför ska jag acceptera när inte jag själv blir accepterad? Det finns bara inte i min värld!

Jag har varit där nere p.g.a min svaghet, att alltid vara snäll och stå till tjänst för andra. Dit vill man inte igen.


Jag prata om det senast igår. Och tillslut får jag fram "är du snäll så får du bara skit i nacken. Är du kall så slipper du både glädje och svek."

Kul att resonera så eller? Nja. Vill inte tro det.

Men det är ju den känslan jag får.


Ska man verkligen behöva vara en kall jävla människa? Att aldrig få känna på varken glädje eller svek, bara för att man inte vågar komma dit ner igen?


För helvete människor...

Tänk på vad ni har och som kan försvinna innan ni ens hunnit vända om igen.



Slaget ömma inte mindre fastän du sa förlåt.

Ordet var sagt även när du sa förlåt.

Men ändå kan ett ynka litet ord betyda så grymt mycket och få en att orka börja om.

_______________________________________________


Det blev ett rörigt inlägg här, men jag var bara tvungen att skriva av mig lite och helt plötsligt kommer allt som man har filosoferat över en tid, tillslut blir jag så uppretad att jag inte kan styra mig själv utan bara fortsätter i den ordning det dyker upp i huvudet.

Men fan så skönt det känns efter man har fått avreagerat sig lite.

Det rensar vekligen luften.


Jag är en sån person som gärna samlar på mig en massa (oftast små bagateller) och till slut kommer det en dag då locket inte kan hålla tätt längre och jag bara vräker ur mig allting. Det kan även hända att fel person/er får allt över sig även om de inte alls är inblandade. Tack gode gud för att ni verkligen orkar och förstår mig, underbara jävlar!!

v I love you. v


Av Thess - 31 oktober 2007 12:24

Som ni vet så har jag ju varit inne i shoppingens vägar nu ett tag och har väl inte direkt visat något så jag tog mig i kragen nu och fota lite av det jag har handlat den senaste tiden...


Ett svart spets-diadem från IndiskaNova Lund. kosta runt 40-50 spänn, minnet är inte helt på topp!:)


En söt svart tröja, hitta den i garderoben idag. Har inte använt den än, men tror den är köpt på H&M. Pris minns jag inte och lappen är inte kvar, men jag chansar på deras vanligaste pris, 198:- eller nåt sånt. ;P


(Hey, vad vi inte orkar rotera bilderna!)

En svart omlott-cardigan. Från H&M @ Nova Lund. 298 spänn, ett riktigt kap för en sån syyykt gosig sak, enligt mig. :) 


Icke-roterad bild igen. ;P

Sorry för en usel bild men äsch! Det är iallafall en brun helt vanligt baströja, långa armar. H&M. (Jeffla H&M-tjat.) 98:- peeerfa för en fattig student som mig, haha! ;-)


Och under tröjan ser vi då mina shorts i siden, något slagt paljett-skärp till. Svarta var dom också jao.

Nu är frågan bara; När ska man använda dessa och till vad? Huh?

Jaja. Köptes på cubus iallafall, minns inte priset nu. kanske syns på lappen där? Aja. Tror det var någonstans mellan 199-299:-

cutieputie.


_______________________________


Ja, där var några plagg iallafall. Men det mesta har jag redan slängt i tvättkorgen. Ni vet väl vid det här laget vad jag tycker om affärs-lukten på kläderna? Oftast ryker det in i tvätten direkt! Därför kunde jag inte fota allt. Men öööööj, det kommer fler tåg. ;P

Av Thess - 31 oktober 2007 10:22

Klockan är cirkus tjugo över tio och jag är vaken. Ack ack ack. Att man inte ska kunna sova längre när man väl är ledig och allt! ;P

Sitter just nu och väntar på att kaffet ska bli klart. Mitt underbara morgonkaffe får man bara inte missa!


Händer väl inte så mycket idag annars. Lite musikalträning ikväll runt 17-tiden, de är allt.

Kanske ska dra mig ut och motionera lite senare, kan behövas efter min gyros igår(som förövrigt inte var genomstekt , örk!), höhö. ^^


Nädu. Nu blir det kaffe.

Have a nice day!

Av Thess - 30 oktober 2007 22:15

Gosh. Var ju iväg idag med och shoppa lite. Jag får nog lugna mig några grader nu känner jag. Börjar nästan få lite ångest. Vågar knappt tänka på hur mycket jag har handlat för dessa dagarna, då är de illa.


Köpte dock inte så mycket idag, men pengar kosta det minsann ändå! ;P

Ett par sidenshort, med lite glitter&glamour, ja detaljer och sånt vettuuuu, höhö.

Sen blev det bara en baströja också, brun. höhö.

Hitta faktiskt inte så mycket, men de var kanske lika bra det.


Och herregud! Snart min jacka som jag "råka" klicka hem samt en massa stumpbyxor, leggings, tröjor och sånt krafs också. Byebye, mina söta slantar!

Men... var det inte jag som skulle köpa vantar, halsduk och blablabla nu? HA! Har fortfarande inte sett röken av något sånt här hemma.

Jag som trodde allt sånt "måste-skräp" bara kom och knacka på dörren... jo visst, du.


Nu ska jag ta och tänka över mina elaka shoppingrunder och försöka bli klokare.

Eller nä, jag tror vi skippar det. För min hälsas skull.

Tv då? Jo, nått sånt blir det.

Tjipp!

Av Thess - 30 oktober 2007 10:33

Ännu mer kuligheter här. Haha. Jag ääääälskar Rajraj!

"asså jag får så starka känslor av te o sådär..."



Ovido - Quiz & Flashcards