;)

Alla inlägg under oktober 2007

Av Thess - 15 oktober 2007 19:00

Har städat klart det värsta nu iallafall. Ska bara torka av lite runt datorn och sånt smått. Har tryckt ut lite papper till mitt arbete, barnets språk. Sjukt intressant!

Varför har vissa barn avvikande språkutveckling? Vilka varningstecken finns vid barnstamning? Hur går språkbedömning hos logopeden till? Vad kan vi närstående göra för att hjälpa barnet?

Massa, massa skojigt att läsa och fundera över. Love it! :D Skulle nog velat gå någon extra kurs som riktar sig på något i denna stilen, hade varit riktigt skoj! Men frågan är om det ens finns någon sån kurs? haha. Kan ju vara rätt bra att veta. ;P Får väl kolla upp det.

Kanske, kanske inte, men vi får hoppas på det bästa.


Näe, nu ska jag torka klart innan N kommer. Kram!

Av Thess - 15 oktober 2007 12:21

sitter nu och käkar mina ost- och skink-mackor, sörplar i mig lite oboy också mellan varven. Väntar på att M ska komma ner och dricka lite kaffe med mig. Efteråt blir det nog operation städa, skriva arbete och bara vara.


Tyckte jag hörde en bil nu så får nog dra mig. Vi hörs! ;)

Av Thess - 15 oktober 2007 10:50

GODMORGON!


Då var det måndag nu och veckan har startat, känns väl bra? bara 3 dagar kvar till ledighet, höhö ^^

Nä nu ska jag inte vara på det viset, men det känns bra att söndagen är borta, mihi. :)


Buhu, mina linser har fortfarande inte kommit. Jag beställde dem väl i början på förra veckan om jag inte minns helt fel? och då fick jag bekräftelse på att de skulle komma den 12, alltså i fredags! Men näe, inte har det kommit några linser till Thess än... hm. Har iofs inte kollat i postlådan än, men det återstår väl att se.


Ska städa lite senare hade jag tänkt. Här ser ut som kriget, haha. Sen måste jag fixa klart ett annat arbete om barnspråk, som snart ska redovisas. Annars blir det bara slappt. Väldigt skönt!

Av Thess - 14 oktober 2007 23:37

Söndagen var väl över nu då och tacka gud för det, haha!

Gjorde mig en liten söndags-outfit-blandning. Och det är ungefär såhär jag går klädd den sista dagen i veckan. Ibland kan jag tillomed vara så lat att jeansen ersätts med mjukisar, muhaha. DE NI! ;) 


gonatt! :D

Av Thess - 14 oktober 2007 21:37

Då var arbetet klart, har skickat iväg det och nu känner jag mig förjävla duktig... och trött!

Funderar på att gå och lägga mig i ett härligt bad men orken har jag dock inte funnit än, måste leta lite först bara.


Har en skolvecka på fyra dagar framför mig nu, känns skönt att vara ledig på fredagar. Jag älskar det!


och nu är jag tom på ord igen, bye!

Av Thess - 14 oktober 2007 20:21

Hon vill gärna tro att du kommit hit för att stanna

Hon vill gärna tro att du är den du utger dig för

Hon lyssnar till dig, du är varm och förtrolig

Hon lyssnar till dig och vill gärna tro allt hon hör


Men hon tror att det som har makten att föra oss samman

rimmligen också har makten att dra oss isär

Hon tror att allt som kan byggas också en gång ska raseras

ändå håller hon om dig så ömt varje gång du är där


För hon vill bli förd bakom ljuset

Hon vill ha kyssar och smek


Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare, ljug som om allt var en lek

Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare, ljug under kyssar och smek


Då hennes ögon är öppna är mörkret där och fördunklar

Hon tänker vi blundar för ljuset, bländare kan ingen se

Så hon sluter sig till att hon aldrig sett något riktigt

Hon sluter sig till att hon inte vet hur något är


Men finns någonting som är ställt bortom rimmliga tvivel

Finns någonting som en blind stackars sate kan hålla för sant

Det finns ingenting som hon blint kan blunda och tro på

Det finns ingenting som föralltid känns likadant


För hon vill bli förd bakom ljuset

Hon vill ha kyssar och smek


Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare, ljug som om allt var en lek Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare, ljug under kyssar och smek


För hon vill bli kramad och hållen

Hon vill bli vaggad till ro


Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare, ljug för jag vill gärna tro Hon säger: Ljug för mig älskling, du vita lögnare, ljug för en som vill tro

Av Thess - 14 oktober 2007 20:02

Sådär ja, bara renskrivningen kvar på inlämningen och det håller jag på med nu, bra jobbat, Thess! Tyvärr är fronter segt så jag hinner väl få raseriutbrott inom kort, men in ska det! 


Känner mig allmänt seg annars idag, men de är väl smällar man får ta. Lite halvdepp är man väl också, men vi skyller på att det är söndag... känns bättre då.


Suck... Jag sa söndag.

Förresten har jag kollat på bingolotto idag med. Eller lyssnat, medans jag skrev arbetet. Häftigt!

Av Thess - 14 oktober 2007 17:46

+ Du slipper få skallebank utav solens hemska strålar


- Man känner sig groggy resten av kvällen

- Det känns som om en dag har varit i 2 dagar, minst.

- Man blir piggare efter ett tag, speciellt när man ska sova på riktigt. natt-sömnen ni vet. Jobbigt!



Men visst, detta var skönt och behövdes, utan tvekan!

Nu ska här skrivas arbete, inlämning imorgon och jag har inte börjat! hipphipp hurray! :D

Ovido - Quiz & Flashcards