;)

Alla inlägg under juni 2008

Av Thess - 30 juni 2008 19:37

Hellooo... Är nu hemma från en snabb shoppingtur med mamma och hennes kompisar. Det mesta var mat, men jag fick några nya tunikor, linnen och sånt kul. Testade en ny glass också faktiskt, haha. Eller, för mig är den ny iallafall - Banditen! Mohaha. Skitcool var den, och god, såklart!


Idag ska jag äta "riktig" mat för första gången på flera dagar. Och jag fick välja vad jag ville ha. Schysst! ;D

Det blir grillad kycklingfilé i ugn, helstekt potatis i massvis kryddor och kall beasås. ;) Muuums!


Seee yaa! ;)


Av Thess - 30 juni 2008 17:25



Villl bara tacka mina vänner för att ni finns och ställer upp - alltid!

Jag älskar Er oerhört mycket!


Av Thess - 30 juni 2008 17:01

Heeeeeej allihopa!

Vilket fint väder vi har idag, tycker ni inte?! Jag sitter här i köket med min laptop och kollar längtande ut. Men nej, jag får stanna inne ett tag till så jag kan bli frisk igen.


Var ju på sjukhuset i Lund igår. De hitta inget i varken hals eller öron, men trodde att jag hade fått körtelfeber / påssjukan så det blev några prover.

idag är armen och fingrarna blå/lila/röda, haha! ;P

Fick nya mediciner (fyra olika sorter!) som jag ska ta nu så vi får hoppas att det blir bra. Känner ju redan att svullnaden har lagt sig lite och jag kan gapa ordentligt utan någon större smärta.

Eftersom jag fortfarande lever på flytande föda, helst kall också, så fick det bli middag på max - en stor jordgubbsmilkshake. Äckligt god! Men man var ju en aning avis på de andra som satt och glufsa i sin feta hamburgare, pommes, chillichees osv...


Jaja, när jag väl var hemma så kom Marcus hit. Vi käka jordgubbar och fula oss. Han mobba mig och försökte frästa med öl, den b(j)ävelen! Vänta bara tills jag har fått tillbaka min enorma Thessy-kraft igen - då jävlar ger jag igen! ;P hahaha.

Resten av kvällen bestod av glass och tv.


Idag har jag faktiskt fått i mig några muffins, glass, glass, glass, fil och.... KAFFE! :D gooott? javisst!

Jag kommer aldrig mer äta glass efter det här, höhö.

Är ganska rastlös. Kan ju inte direkt göra något speciellt. Går från rum till rum, lite tvtittande, sitter vid datorn, pratar i telefon och så. Blä! :P


Nu ska jag busa med kisemiss en stund iallafall!

Later...


Av Thess - 29 juni 2008 08:48

Ligger här i soffan med kisemis och kollar på simpsons. Om två timmar öppnar sjukhuset igen så ska dit då. Har suttit och läst lite om lymfkörtelinfektion ett tag nu och det värkar ju inte vara så farligt. De sväller tydligen upp när de försöker motarbeta en infektion, vilket jag har. Och visst har jag fått antibiotika (på fem dagar, jag är på min tredje dag), men läkaren jag var hos igår sa att den antagligen inte hade kommit åt, på något vis.

Så... Nu "hoppas" jag att det är lymfarna som han sa, och att det går att få bort med hjälp av, kanske, en annan eller mer antibiotika.

Som mammas väninna sa så kan det ju vara så att antibiotikan jag fick mot infektionen i öronen inte har kunnat hjälpa mot lymfarna också...

Aja, vi får se. Håll tummarna bara! Det är ju inte "mig" att må såhär. Nej, nej, nej.


Nu tycker nog Agnes att  jag ska ta och ägna lite mer tid åt henne och låta lapen vila. Den är varm. Haha.


Förresten så tycker jag faktiskt att ni ska tycka lite synd om mig, så en liten kommentar skulle faen inte skada! hihi.


Av Thess - 29 juni 2008 06:24

Drygt 3 timmar sömn denna natt trots att jag är så trött att ögonen går i kors. Jag blir tokig snart! Detta är nog det jobbigaste jag någonsin har varit med om. Fruktansvärt.

Jag tycker synd om mamma, pappa och alla andra som får höra mitt kvidande och lipande hela tiden, men usch...

Ringa doktorn snart. Skönt. Eller ja... :/.


Av Thess - 29 juni 2008 00:01

Så jävla äckligt. Läskigt. Tröttsamt och blää.

Har precis kommit hem från akuten. Fick åka in eftersom halva mitt huvud (vänster sida) svullna upp. Först fick man sitta och vänta i all världens tid o när vi äntligen kom in så visade det sig vara antibiotikan som inte hade "kommit åt" så mina lymfkörtlar i hals och huvud har svullnat och fortfarande är jag svullen. :( det det hemskt ut. Det sträcker sig från halse upp vid öronen och tinningen. Uh! Känns som om man knappt kan svälja och röra på huvudet. :( Som tur är har vi massvis med isglass hemma, yey!

Fick en remiss till Lund, så dit ska jag imorgon, tidigt. Fan, fan, fan och ännu mera fan! Jag vill inte mer. Låt mig bara bli frisk. Snälla!


Hoppas ni andra mår bra.


Av Thess - 27 juni 2008 21:57

Här ligger jag. Sjukt uttråkad, less och blä. Har lyckats bli sjuk så min sysselsättning om dagarna är att smörja in ena örat med äcklig salva och svälja 6 piller som är ungefär lika stora som M-kulor*10. Skulle egentligen på bio med finaste idag, men nejdå. Jag ska ligga här. Fan, fan, fan säger jag bara!

Av Thess - 24 juni 2008 16:31

Sitter ute i min fräsiga trädgård nu. Har kört runt med Isak's traktor och barnslat mig. Jag tyckte att Rebecca var i behov av lite underhållning. ;)

Vi ska alldeles strax bege oss och fixa till oss. Vi bestämde att vi kulle köpa en grill och grilla på stranden, gå en sväng på festivalen samt ta ett litet nattdopp. ;)



Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards