;)

Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Thess - 7 oktober 2007 22:50



som jag nämnt tidigare så beskrivs mina känslor lättast med låtar.

det är söndag, höst och depp osv. passar något bättre än denna låten?



Alone in this house again tonight
I've got the TV on
The sound turned down and a bottle of wine
There's pictures of you and I on the walls around me
The way that it was and could've been surrounds me
I'll never get over you walkin' away.


'Cause I've never been the kind to ever let my feelings show
And I thought that bein' strong meant never losin' your self-control
But I'm just drunk enough to let go of my pain
To hell with my pride let it fall like rain from my eyes
Tonight I wanna cry.

Would it help if I turned a sad song on?
"All By Myself"
Would sure hit me hard now that you're gone
Or maybe unfold some old yellow lost love letters
It's gonna hurt bad before it gets better
I'll never get over you by hiding this way.


'Cause I've never been the kind to ever let my feelings show
And I thought that bein' strong meant never losin' your self-control
But I'm just drunk enough to let go of my pain
To hell with my pride let it fall like rain from my eyes
Tonight I wanna cry.


'Cause I've never been the kind to ever let my feelings show
And I thought that being strong meant never losin' your self-control
But I'm just drunk enough to let go of my pain
To hell with this pride let it fall like rain from my eyes
Tonight I wanna cry...

To let go of my pain, to hell with my pride
Let it fall like rain from my eyes
Tonight I wanna cry...

Av Thess - 7 oktober 2007 22:31

Denna tjejen får iallafall mig på lite bättre humör. Galet bra, haha!

Av Thess - 7 oktober 2007 21:40

Misshandlad 16-åring död


Fem ungdomar födda 1991 som suttit anhållna är delgivna misstanke för mord


Den 16-årige pojken som misshandlades på Kungsholmen i Stockholm natten till lördagen har avlidit, säger Stockholmspolisens presstalesman Björn Engström till aftonbladet.se.

– Samtliga fem som sitter anhålla för dödsmisshandeln har nu delgivits misstanke för mord.

De fem anhållna är samtliga födda 1991. Utredarna vill inte avslöja någonting om vad de har sagt i förhören.

Det är främst med hänsyn till deras låga ålder. Vi vill vara lite försiktiga med dem för de är så unga, säger Björn Engström.

Utredningen går nu vidare med att sammanställa vittensuppgifter kring händelsen. I morgon kommer utredningen att lämnas över till åklagare.

– Vem det blir vet vi inte. Det kommer att lottas på en ordinarie åklagare.

Den 16-årige pojkens hjärta slutade slå på platsen för misshandeln, utanför en festlokal på Kungsholmen, men sjukvårdspersonal lyckades senare få det att slå igen. Sedan dess har pojken hållits nersövd och har haft andningen igång med hjälp av respirator. Läkarna har dock på grund av pojkens omfattande skall- och hjärnskador inte kunnat ge så mycket hopp.

16-åringen fick ta emot både sparkar och slag, riktade främst mot överkroppen och huvudet.

På söndagen avled han. 


I morgon skulle han ha fyllt 17 år.


- -- - --- - -- - --- - -- - --- - -- - --- - -- - --- - -- - --- - -- - --- - -- - --- -- -


UT OCH DÖDA FOLK MEDANS NI ÄR UNGA, DÅ KOMMER NI UNDAN!

ungefär så tolkar jag de där...


Fy fan säger jag bara!

Hur kan man komma undan ett fett brott pga sin låga ålder? Ett mord är ett mord och det ska väl inte spela någon roll om du är 16 eller 60 år?!

Och om de nu spelar roll - vilken ålder är man kapabel till att få sitt straff då?

Hur fan tänker folk? Vart är vi på väg?

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig, blir så förbannad men samtidigt jävligt rädd. Man vet ju inte om man kommer hem oskadd nästa gång man går utanför sin dörr, lever man ens? Bra fråga...

Nej, välkommen till Sverige, här bär vi oss åt hur som helst...



ps. glöm inte pistolen nästa gång du går ut. eller förresten, för att vara på den säkra sidan så ska du nog ha den med dig överallt i hemmet med. ds.

Av Thess - 7 oktober 2007 19:51

vad är de för trams, en säkerhetskod nu också?! och inte nog med det, varenda gång man loggat in så kommer där upp "vi vill påminna dig att ändr alösenord med några månades mellanrum blablabla". sånna små saker som får mig att koka över. vill någon knäcka mitt lösen o skriva min blogg så kör på, jag står med olåst dörr, ungefär.

nä. nu är jag för irriterad för att skriva i bloggen. stackars dem som läser, hähä ;P


göta kanal 2 igen, seeee yaa!

Av Thess - 7 oktober 2007 10:05

blö, söndag, bingolotto, grått, ful, mår illa. JA MEN HEY VAD SKOJ ATT DET ÄR SÖNDAG! ha.

dags för en ny vecka med massa skola. har inte ens kollat min kalender, vad som händer och sker. tror vi är lediga på fredag om jag inte minns helt fel.isåfall blir jag ändå lite glad. fredagar är ju mysiga (som ni redan vet) och att vara ledig en fredag är väl ännu bättre?! jodå:)

ah, måste kolla nu bara för de...


ojojoj! här var en hel del såg jag.

tis- samhälle istället för EA, eftersom det är inställt på fred.
tors - prov i samhälle. (jag har inte ens börjat träna, som vanligt då ja...)

fredag - ingen samhälle. blö. jag trodde vi var lediga. kul att åka dit för en(svenska!) lektion på fred? nä, känns jävligt onödigt!

nästa vecka, måndagen, har vi inlämning i natur med - universum... tror ni idiot-thess har börjat ens? nädå, inte det iheller, såklart!

och när var de vi skulle redovisa i svenska? det bev ju ändrad tid men inte minns jag när det blev ändrat till... suck.


okej, så himla mycket var de väl inte. men ändå. buhu, jag som ville vara ledig på fredag, så är de inte förren nästa... blööö. jaja. det får gå ändå!


hujedamej vad trött jag är idag. vaknade för en stund sen av att syrran kolla på barnprogram och inte hade hon tvn på lägsta volym direkt, nädå, varför ska vi låta systern sin sova?! muha. skitunge.

somnade med mascara på igår dessutom, jefflar vad sexig man är nu då! eller inte. känner mig verkligen fulast i världen idag. vakna med mobilen i handen, kunde jag inte ens lagt den 5 cm ifrån mig? haha

trodde också att klovkan var kvart i tre när jag vakna och vi har träning tre. snacka om panik. men nä. klockan var inte ens tolv, morr!! fast tur att klockan inte var kvart i tre ju, så. ;P


på tal om träningen idag. jag har fått en ny roll. mycket roligare, iih!! :D dock måste jag träna in den rätt fort eftersom de andra redan kan sina. men de ska nog funka. =)


hoppas jag får övningsköra lite idag med. ska ju dumpa av tina hos pappi så vem vet? =)


detta blev ett knasigt inlägg så om ni har orkat läsa ner hit så får ni ha en trevlig söndag, typ. om man nu kan ha de, hähä. tjing! =)

Ovido - Quiz & Flashcards