;)

Alla inlägg under oktober 2007

Av Thess - 20 oktober 2007 12:31

jag har letat efter en nice skidjacka hur länge som helst nu, men de som känner mig vet nog redan hur kräsen jag är, host. :)

Har dock hittat några sötnosar här b.la inne peak's hemsida. Nu rä frågan; vad tycker jag om dem IRL?! haha. Inte samma sak då kanske. Man här är några bilder iallafall. ;)





Den rutiga och svarta brevid är de enda från h&m, de andr är som sagt från Peak. Nå... vilkev jacka är snyggast?

Helst vill jag ha en som passar till de flesta frägerna och så... därför får det nog bli en svart, brun också kanske. Vit är väl snyggt sådär, men njae... Det är inte fint så länge. Blir lätt grå efter ett tag. Lite synd tycker jag, annars är jag en vit tösabit, höhö.


Av Thess - 20 oktober 2007 11:46

Usch, har inte alls sovit bra inatt. Somnade nog runt halv 6 till att börja med, sedan dess har det varit så himla oroligt. Har legat och tänkt på allt, precis allt. Speciellt sådant som jag inte borde bry mig om, men ahh! Ja, det var jobbigt. Riktigt jobbigt.

Men det jobbiga är inte slut än, nejdå!


Ska snart iväg med hunden till vet. ju och det tar emot, men jag klarar inte av att se detta längre! Igår bröt jag ihop totalt. Men mammas kompis(?) sa att han kunde lova til nästan 90% att han klara sig så jag hoppas på det för helskott!


Efter veterinären så bär det av in till Malmö, sjukhuset där. BLÖÖÖ. Det känns tungt. Och vad ska jag säga? göra? Fattar nada.

Men jag förstår att man vill säga hejdå... självklart. MEN, det tar emot...


Ska försöka få i mig någon frukost nu. biiibiii.

Av Thess - 20 oktober 2007 04:30

panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest panikångest

och en jväla huvudvärk...


Klockan halv 5 på natten/morgonen... varför?

fan!

Av Thess - 20 oktober 2007 01:50

Juste! några bilder också. Både naturliga och onaturliga flicks! 


Tyra Banks. Är det verkligen samma person utan sminket? Big nonono!


Jessica Simpson. En naturligare kropp, va? jeapp! :)


Jenna Jameson. NÄMEN GODDAG IMPLANTAT, VAD TREVLIGT ATT NI KIKAR UT!


Inguna Butane. Det vackraste på denna modell(?!) är väl ögonen och munnen. Men ögonbrynen... Jag förstår inte, hjälp?!

Av Thess - 20 oktober 2007 01:02

ja, de är väl nästan sant också? :)

Tillbaks till en lite seriösare Thess nu. 20 inlägg är avklarade (OBS! Det var mest ett skämt vi körde, så don´t be indignant, eller hur det nu stavas!)

Nu får jag allt pusta ut lite innan nästa uppdrag kommer från kvinnan där i Londons buskar!

Tänkte ta upp lite om de här med tjejernas komplex och sånt larvigt vi sysslar med. Kan väl vara rätt intressant och höra min åsikt, huh? ;)

Det första jag tänker på är sminket!

Vi tjejer tror att allt handlar om utseendet, men felfelfel!

Jag var på en studentfest hos en vän i somras och fick se en tjej där som var riktigt översminkad.

Man såg riktigt hur tjockt lager foundation hon hade, ungefär 7 nyanser mörkare än hennes egna hud dessutom, (om ni vill se brunare ut använd BUS eller ha heltäckande kläder där ni inte tagit er foundation för att slippa konstiga blickar!!) mascaran var så enorm att fransarna knappt såg ut som fransar, det såg nästan ut som om hon hade gipsat in ögonen med svart. Totalt osnyggt, enligt mig!

Jag gillar smink, eller jag älskar det! Men gränsen får faktiskt gå någonstans.

En naturlig sminkning är vad jag vill ha.

Du ska kunna se att det är samma tjej även om hon är sminkad eller ej. Foundation använder man väl egentligen inte som nått slags bus, eller?

Visst kan det kännas fräscht med lite mer färg på sin hy, men då finns som sagt riktigt BUS...

Här är lite fakta om vad jag använder när jag vill sminka mig och varför!

Jag använder min foundation framförallt för att få en jämnare hy, INTE för att täcka hela fejset och låtsas vara någon jag inte är.

Mascaran använder jag för att mina fransar ska synas liiiite, lite mer, eftersom mina är så pass ljusa i vanliga fall.

Rougen gillar jag att dra på t.ex om man har haft en riktig dålig sömn så kan man faktiskt se mycket piggar eut bara genom att ta på lite rouge.

Samma gäller concealern, den använder jag iofs inte alltför ofta. Men ser jag lite mörkare ut runt ögonen så tar jag lite och man ser genast piggare ut där med! =)

Hm ja. Det är väl det jag använder när jag väl sminkar mig helt, annars är mitt vardagliga endast ett tunt lager foundation och lite rouge. Men det händer inte ofta nu förtiden kan jag meddela. Är alldeles för trött på morgonen. Lata sidan hos mig igen, ha ;)

Nej men seriöst. Varför vill man dölja så himla mycket hos sig själv? Allt handlar faktiskt inte bara om hur fint ansikte du har, hur din rumpa ser ut, vilken storlek du har i bh:n osv...

INSIDAN GIRLS! En bra insida kommer ni jäääää*vligt långt med, tro mig!

gämför en tjej med "världens snyggaste" rumpa, lår, ansikte, men har absolut ingenting innanför den där "perfekta" kroppen med en tjej som kanske ser lite naturligare ut, ja helt "normal" så att säga, (äh, du fattar vad jag menar) men som har så bra mycket mer att bjuda på från sin insida.

Vem kommer längst tror du?

Den "perfekta"-kroppen-tjejen kanske får flest one-night-stand, inget bra arbete osv medans den andra får ett bra arbete, fin omgivning, bättre självförtroende.(för visst fan har inte låtsasbruden bättre självförtroende, om du tänker efter?!) Vem tror du?

   

Och brösten, det vanligaste komplexet hos en tjej tror jag. Den som har störst är sexigast va? Eller? Nä... jag tror inte det. Visst är där säkert många killar som älskar Pamela för sina bröst, men hur många? Inte så hemskt många tror jag.

Det är inte snyggt att se de stora ärren, de onaturligt runda boobsen och gör du alltför stora så ser man faktiskt implantaten, är det snyggt? njae...

Visst, jag har absolut ingenting emot skönhetsoperationer, SÅ LÄNGE DET ÄR INOM RIMLIGA GRÄNSER!

Jag skulle lätt kunna operera mig, men till vilken nytta? Jag föddes till att vara Mig, så som jag ser ut är meningen. Folk får väl helt enkelt acceptera mig (självklart jag med, de är ju viktigast) för den jag är? Och när jag tänker efter så är jag faktiskt hyffsat nöjd med mig själv.

Några kilo minus skulle väl inte skada (så tänker väl också de flesta tjejer?), men med rätt kost och bra motion så jefflar! Äh. jag är bra nöjd. Att jag rör på mig mer nu och (försöker iallafall) äta sundare är väl för att jag ska må bättre i själen med. Det tar aldrig någon skada!

Jag har haft ätstörningar och det är INGET jag rekomenderar och absolut INGET jag vill tillbaka till.

v a r   n ö j d   m e d   d i g   s j ä l v,  s å   ä r   d i n   o m g i v n i n g   m i n s t   l i k a   n ö j d a !

Oj, vilket knepigt och långt inlägg. Men nu fick jag iallafall säga vad jag tycker och hoppas att ingen har tagit illa upp! ;)

Blir ni förvirrade så bry er inte så mycket om vad här står, jag är en "klydderöv". ;) haha!

Av Thess - 19 oktober 2007 23:47

Nu har jag gjort det. 20 inlägg på en dag! HUH. vad säger ni nu va?!?!



Djursjukhuset imorgon. Det får fan kosta vad det kosta vill! Jag klarar inte se honom sådär längre... Stackarn!

IDIOTVETERINÄRER, DRA ÅT HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Thess - 19 oktober 2007 23:46

En kvart kvar och endast TVÅ, två, JA två(!) inlägg jag.. eller nä, ett nu, hihih. hur känns det challe? tror jag ligger ganska bra till nu ;) vad får jag nu utav dig?! :D

föressten, jag åt en bulla idag;/ fy mig!! men vi kallar det lördagsgodis? bara för denna gången? Jag tar en lång(!!!!) prommis imon?! snälla!!?

Av Thess - 19 oktober 2007 23:45

Visst är de lite jobbigt och larvigt med såna här inlägg? MUHAHAHA. skyll på tösen, ge henne på fan!

Ovido - Quiz & Flashcards