;)

Alla inlägg den 28 maj 2008

Av Thess - 28 maj 2008 16:51

Hej och hå!

Nu är jag mätt och belåten. Det fick bli korv och mos idag. Den äckligaste mosen någonsin! Jag fick hålla näsan täppt för att inte känna smaken, likväl gjorde jag det och fick kvälvningar ett antal gånger. Till slut fick jag den perfekta idén att käka korv med bröd istället. Det gick bättre...


Jag blev lite smått stressad här för en stund sedan.

Först ringer min kusin och berättar att hennes mamma var tvungen att åka till sjukhuset med en kille hon tar hand om, så bhon kunde inte följa med tösabiten på hennes avslutningsfest i skolan. Då bad hon mig följa med och lyssna på informationen och spela brännboll med ungarna. Jahaja, alright. Jag menar, vad gör man ine för släkten? HÖHÖ.


Två sek efter får jag ett nödrop från Madde, hennes syster, min andra kusin då. Ja, ni fattar.

1. Hennes fjärrkontroll till tvn är försvunnen, hon är ledsen. och desperat.

2. Hon behöver hjälp med lite plugg.

3. Hon tycker det är så ensamt hemma i sin lilla lägenhet.

Kort sagt, hon är desperat, ledsen och ensam.


Jag bli stressad. vet inte vad jag ska säga eller göra. Man vill ju vara till hjälp för alla, muhaha.

Som tur är så berätta Marina att jag inte behövde följa med till avslutningen.

Så nu flyttar jag kanske in till stan ikväll. I Maddes lya. Spännande va? ;) haha.


Av Thess - 28 maj 2008 14:48

... vilket vackert väder, solen skiner idá! Lalalaa. ;P


Det blev lite schvettigt där ett tag, men en något brunare nyans fick min hy och en hel del av svenska-arbetet blev gjort. Damn, im good! ;) hehu.  

Weey, jag är så glad idag. haha.

Hade aldrig väntat mig de betygen som jag fick veta igår och idag, blev rejält överraskad. Sånt är kul. Och väldigt bra för självförtroendet. FÖRSÖK KNÄCKA MIG NU, VA! Muhahaha.


Nu ska jag tralla, hoppa och skutta vidare här hemma. haha!

Av Thess - 28 maj 2008 12:32

SISTA TENTAN ÄR NU AVKLARAD.

Det kändes dessutom som om det gick vägen, på riktigt. ;)

JAG ÄR BRA. BRA, BRA, BRA!


Jag ska dock inte påstå att jag inte var ett dugg nervös. Jag var ett nerv-vrak. haha. Sketaskrajj!

Men, nu är det ööööööööveeeeer!! wiiiihihii.

Efteråt när allt släppte så blev jag helt illamående. Och trött. Tröttare(!) haha.

Tänkte slänga mig ute i solen nu och fixa till det sista i svenskan. Det är juu underbart väder ute!

Ska inviga min nya lila bikini. Så söt så.


Hoppas ni mår bra idag! Puss!

Av Thess - 28 maj 2008 07:45

Usch, det var rätt svårt att komma upp idag när klockan ringde. Är så himla trött!

Här behövs massvis med kaffe för att klara av att hålla ögonen uppe, haha.


Förresten, tänkte länka till veckorevyns namninsamling för att stoppa våldtäkter.

Jag tror inte att vi kan få stopp på dom, men förhoppningsvis ska fler våga anmäla det!

http://www.veckorevyn.com/skrivpa/


  • Endast var femte våldtagen tjej polisanmäler våldtäkten. Den största anledningen? Hon är rädd för att inte bli trodd eller tagen på allvar.

  • Av de tjejer som faktiskt anmält en våldtäkt upplever många att polis och/eller åklagare agerat oförstående, dumförklarande eller anklagande inför hennes historia.

  • 42% av våldtäktsanmälningarna lades ner direkt, utan åtal.

  • Sjukt, ellerhur?

    Skriv på du också!

    Presentation

    Omröstning

    Känner du mig?
     Ja!
     Nej!

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
          1 2
    3
    4
    5 6 7 8
    9
    10
    11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30
    31
    <<< Maj 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards