;)

Alla inlägg under maj 2008

Av Thess - 28 maj 2008 14:48

... vilket vackert väder, solen skiner idá! Lalalaa. ;P


Det blev lite schvettigt där ett tag, men en något brunare nyans fick min hy och en hel del av svenska-arbetet blev gjort. Damn, im good! ;) hehu.  

Weey, jag är så glad idag. haha.

Hade aldrig väntat mig de betygen som jag fick veta igår och idag, blev rejält överraskad. Sånt är kul. Och väldigt bra för självförtroendet. FÖRSÖK KNÄCKA MIG NU, VA! Muhahaha.


Nu ska jag tralla, hoppa och skutta vidare här hemma. haha!

Av Thess - 28 maj 2008 12:32

SISTA TENTAN ÄR NU AVKLARAD.

Det kändes dessutom som om det gick vägen, på riktigt. ;)

JAG ÄR BRA. BRA, BRA, BRA!


Jag ska dock inte påstå att jag inte var ett dugg nervös. Jag var ett nerv-vrak. haha. Sketaskrajj!

Men, nu är det ööööööööveeeeer!! wiiiihihii.

Efteråt när allt släppte så blev jag helt illamående. Och trött. Tröttare(!) haha.

Tänkte slänga mig ute i solen nu och fixa till det sista i svenskan. Det är juu underbart väder ute!

Ska inviga min nya lila bikini. Så söt så.


Hoppas ni mår bra idag! Puss!

Av Thess - 28 maj 2008 07:45

Usch, det var rätt svårt att komma upp idag när klockan ringde. Är så himla trött!

Här behövs massvis med kaffe för att klara av att hålla ögonen uppe, haha.


Förresten, tänkte länka till veckorevyns namninsamling för att stoppa våldtäkter.

Jag tror inte att vi kan få stopp på dom, men förhoppningsvis ska fler våga anmäla det!

http://www.veckorevyn.com/skrivpa/


  • Endast var femte våldtagen tjej polisanmäler våldtäkten. Den största anledningen? Hon är rädd för att inte bli trodd eller tagen på allvar.

  • Av de tjejer som faktiskt anmält en våldtäkt upplever många att polis och/eller åklagare agerat oförstående, dumförklarande eller anklagande inför hennes historia.

  • 42% av våldtäktsanmälningarna lades ner direkt, utan åtal.

  • Sjukt, ellerhur?

    Skriv på du också!

    Av Thess - 27 maj 2008 23:24

    Det är alltid så bökigt att få till en bra start i ett inlägg, tycker jag. Tralala!

    Har suttit och pluggat två kapitel i inköp och varuhantering hela kvällen. Duktigt tråkigt, men eftersom jag ska ha prov imorgon som även avgör brtyget så får man ändå göra det bästa utav situationen! Typ vräka i sig godis, bakelser och cola med jordgubbssmak (haha?).

    Jag hoppas veeerkligen att jag klarar provet. Känner mig lite sådär grumlig, men ska läsa igenom det lite till ikväll, sen får jag kolla av på väg in till skolan imorgon också.

    Man får ju göra sitt bästa, sen får det gå som det går ju. That´s it!


    Borde nog gå och sova snart. Fick ingen bra sömn inatt. Hade jättesvårt för att somna och när jag väl gjorde det så vaknade jag med ryck och då kändes det som om jag hade varit vaken hela tiden ändå. Skumt? Eh, ja...


    Först måste jag bara kolla buss/tåg-tiderna till Karlshamn. Det är ju på fredag jag åker! Hade nästan glömt det. Bra jobbat, fröken Andersson!

    Tror jag hade fått bli det svarta fåret i släkten om jag inte hade dykt upp som planerat. höhö. Jag menar, hur ofta händer det att jag ens att jag beslutar mig för att åka dit? Never. Då hade det varit rätt galet att göra kattskit av det nu, när det väl sker liksom. Muhahahaha!


    JAJA. Busstiderna var det ja. Hajdoooo.

    Av Thess - 27 maj 2008 17:12

    (Nej Anna, DU är bäst! ;))


    Haha, hallå! Är hemma från skolan nu. Mötet gick bra och jag har lyckats enorm med det jag skulle. Känns förjävla bra!

    Imorgon ska jag in dit igen för ett sista prov innan betyget ska sättas. Kommer gå galant. ;)

    Hoppas jag träffar Ännisch med, den lilla snurrfian!


    Ska börja plugga nu.

    Hoppas ni har haft en bra dag än sålänge!



    Av Thess - 27 maj 2008 02:28

    Helluuu... Jag sitter fortfarande uppe. Toooo bad! Ska på möte imorgon klockan 11.00 Smart, Thessyyy!

    Jaja. Har suttit och letat bilar halva kvällen. Varför såååå jävla kräsen?! Jag får skärpa mig om jag någonsin ska kunna köra! haha.

    Annars har här väl inte hänt så mycket idag. Lite skolarbeten och sånt trisst bara.

    Hoppas på fint väder imorgon så man slipper sitta här inte och häcka.

    Dags att sleepa nu. Godnatt!

    Av Thess - 26 maj 2008 15:01

    Såååådär ja! Då vart uppgiften renskriven och inskickad. Jag är bra jag! hihihi. Sketabra!

    Vad ska jag nu göra? Lite språkhistora kanske?

    Aja, först och främst ska jag ta ett break och språka lite med Rebecca. Roligare...... haha! ;P

    Detta jevla regn gör mig så slö. Har dragit ner persiennerna bara för att slippa se skiten, haha. Funkar sådär må jag säga, men äeeesch!

    Man har inte roligare än vad man gör det. Eller nått.

    Kanske ska köra lite ögonbryn/frans-färgning istället? Sånt piggar alltid upp! Ska nog fixa mina naglar också. Gjorde själv en påbyggning i fredags. Blev sådär. Eller ändå ganska okej för att vara första gången. Inte helt lätt att göra på sig själv, men det gick. Skam den som ger sig! ;)



    Av Thess - 26 maj 2008 14:08

    Arrhh!! Detta är sååå tråkigt!

    Men(!) jag är i stort sätt klar med ett arbete nu. Ska bara renskrivas och skickas in nu. Jippieyay! haha.

    Sedan återstår språkhistorian. Efter det är jag friiiiiii. För denna dagen iallafall. ;P

    Presentation

    Omröstning

    Känner du mig?
     Ja!
     Nej!

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
          1 2
    3
    4
    5 6 7 8
    9
    10
    11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30
    31
    <<< Maj 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards