;)

Alla inlägg under januari 2008

Av Thess - 21 januari 2008 00:11

Nu går jag och laptopen till sängs. och tro nu inte att jag datanördar på DET viset med den i bingen. ;)

Ni minns väl mina sömnproblem för ett tag sedan? Det slipper jag numera sedan jag starta mitt harpan-marathon varje kväll!

Tro mig, du somnar...


Hoppas på en bra dag imorgon, trots det nedrans provet!

Nattnatt då!

Av Thess - 20 januari 2008 19:55

Yey. Nu är jag tillbaka igen!


Har varit lite off de senaste dagarna och det behövdes verkligen. Har tillbringat helgen i storstaden. Bara tagit det lugnt och fullkomligt skitit i allt och alla runt omkring. Inte svarat i telefon, ingen dator osv. Mm, najs som fan.

Har inte direkt varit mig själv den senaste tiden. Förhoppningsvis ska det bli bättre nu!


Imorgon är det dags för skolan igen. Detta kommer bli en rätt hård vecka känner jag. (TUR FÖR MIG ATT JAG TOG DE DÄR OFF-DAGARNA DÅ! haha) Har ett prov imorgon. Tror inte att detta kommer gå så bra. Hums.. Men ska jag vara ärlig så skiter jag mest i vilket just nu faktiskt. Det får gå som det går.

Nästa prov är på ons/tors(?), ptja, något utav de dagarna iallafall... Näthandel då.

Det kommer gå betydligt bättre tror jag. Vi får hoppas på det iallafall!

Har även en och annan klippning som ska göras i veckan. B.la imorgon då...

Och sist med inte minst! Fixa partyoutfit till Emsans 18års-pratajj som äger rum på fredag! Stor flicka nu! höhö...

Har absolut inte den blekaste om vad jag ska sätta på mig. Kom gärna med förslag, people?! :P

Någon som hakar på en shoppingrunda i veckan? =)


Nej, minsann, nu börjar singing bee. Dags att hoppa ner i soffan! 

Hoppas ni har haft en givande helg.

Tjing!

Av Thess - 19 januari 2008 03:38

Ursäkta, men jag bara måste...



-


Det sägs att tiden läker alla sår. Men egentligen är det väl så att man lär sig att leva med såren. Ärren finns alltid kvar.


Jag har levt ett liv på andras försväntningar. Det gällde att leva upp till en roll eftersom jag inte var trygg i mig själv. Jag är så less på detta så jag håller på att kräkas.

Jag kommer ihåg en period för några år sedan när man var mindre och inte hade så stora förväntningar på sig själv.





Jag försökte leva upp till nåt ideal. Jag skulle uppleva så mkt som möjligt på kort tid, kunde aldrig sitta still, ville alltid bort. 

Jag var allt och inget. Det var min roll, en roll jag aldrig trivdes med kan jag se såhär i efterhand.

NU har jag slängt alla roller överbord och försöker navigera på ett stormigt hav.

Det är skrämmande, men samtidigt något helt nytt. Livet utanför murarna har börjat från och med nu!

Jag tänker inte spela mer. Jag tänker vara huvudrollen i mitt eget liv hädanefter.

Jag är stolt över mig själv för dessa insikter och att jag vågar ta tag i de.

Att jag vågar se att mitt liv varit ganska tomt, utan varken upp eller nergång.

Jag vågar vara i underläge, jag vågar vara svag och DET är en enorm styrka! Det ska göra ont att leva, men det ska vara gott också...





Hur ska man förklara något så någon annan förstår? Det är svårt att beskriva känslor.

Denna kris som jag är mitt uppe i har hittils gett mig så mkt. Nya insikter om livet. Det är saker man läst men aldrig förstått. Jag... Jag är stolt över den person jag är idag. Jag vill inte bli den jag var igår.

Men det är så svårt.

Jag orkar inte vara rationell.


-


Som sagt... Jag var tvungen.


Det är även nu jag ska börja sudda de där personerna jag skrev om för ett x antal veckor sedan.

De där som egentligen inte finns på riktigt. De där man aldrig hör ifrån, träffar och får något tillbaka utav.

Det bara ÄR. För att det ska liksom...

Gör varken plus eller minus.

Ja, det är svårt att få ur sina känslor i ord.

JAG ÄR TRÖTT!

Det är inte såhär jag vill ha det.

fan så svårt det är att släppa delar av sitt hjärta. För ja, tyvärr har de där personerna faktiskt fastnat i mitt hjärta. På tok för mycket. Tydligen speglas det inte tillbaka. Så varför... Varför ska jag då lägga ner någon energi på något som inte ger något tillbaka till mig? Jag ska väl inte bara ge, ge, ge och ge.

Nä, glöm. Den omtanken, den kärleken kan jag ge till dem som verkligen är där. De som visar sin glädje tillbaka. De som faktiskt ÄR, på riktigt då...

All kärlek till er, mina fillidutter! ;)


... För det är jag vill ha det.


(Det är kanske dags att börja visa sina framfötter, vad man vill och vad man känner? Snart tar detta spelet slut, mina "vänner"...)



Av Thess - 18 januari 2008 19:03

Dags att sluta bli förvånad..? 

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1652407.ab 


Av Thess - 18 januari 2008 03:29

Amen mina sömnproblem är ändå helt ok. Suck...


-

Jag har faktiskt försökt med en hel del kan ni tro!


o Pluggat.

o Målat mina fajna naglar. Det slutade med att jag blev rädd av ingenting och hela nagelacksburken åkte i golvet, med en jävla studs! Då var det dags att dra fram skrubbhandskar och grejer... pust!

o Käkat pop corn

o Druckit en jävla massa vatten. Sprungit som en hottentott mellan säng och köket femhundratretiotvå gånger.

o kollat på game-on. VERKLIGEN världens tråkigaste program. Jag somnar ALLTID om det råkar vara framme när det är läggdags. Inte nu, tydligen........

o flätat håret tjugosex gånger. minst.


... och ja. väckarklockan ringer om 2h. Great!

Av Thess - 18 januari 2008 00:49

Helgen är äntligen på insprång. Fatta greeeejen liksom! mohaha. Nej nu var det lite töntvarning här.

Men får inte ni också det där härliga helg-pirret? haha.


Jaja.

Dagen idaaag har väl varit lite si och så. Pluggat mest inför det där sablans provet jag har imorgon!

Arrh, jag får jämt samma ångestkänsla innan ett prov. Tror alltid att det ska gå åt helvete, även om det visar sig efteråt att det ändå gick hur bra som helst! äsch, jobbigt de där.


Uh! Vad läskigt att jag alltid skriver som om jag sa allt rakt ur min mun till er. Haha. 


Annars har jag väl inte gjort mycket mer än det vanliga och det vet ni väl på ett ungefär vad det är antar jag.

Såg efterlyst innan ikväll. Helt ärligt, jag blev skiträdd av att se/höra allt som händer här runt omkring.

Gubbar våldtar små tjejer. Mord hit och mord dit. Vilket samhälle och vilka människor! Jag kan inte fatta det!

Jag menar... en tjej på 13 år?! Hela livet är för fan förstört för den stackarn! En gubbe borde ha tillräckligt mycket vett innanför pannbenet att man INTE bestämer träff över internet med en så pass ung tjej (ingen annan iheller för den delen!) och dessutom våltar henne på plats!

JAG BLIR FÖRBANNAD ALLTSÅ!

Hade det varit min dotter....................... Jag vet inte vad jag hade gjort alltså. Skurit av ku*fan bit för bit tills där inte fanns något kvar på den jäveln, och förhoppningsvis hade han redan varit död när jag kommit till hälften...  


I dagens samhälle kan du inte känna dig säker någonstans. Inte ens i DITT HEM! Vad fan är det liksom?! Herregud!

Tänk då hur det ser ut om sådär... 10 år kanske..?


Nä, nu blev detta kanske ett för aggresivt inlägg. Över till något annat...


Hm. Har nog inte så mycket mer att skriva nu. Måste hinna läsa igenom till provet någon gång till innan jag somnar så tror jag avslutar här.


Vad händer i helgen förrästen?

Jag är på om någon skulle få för sig att hitta på något. ;)


Godnatt!

Av Thess - 17 januari 2008 20:40

                               word: saknad...

sentencedu förtjänar inget hos mig.

Av Thess - 16 januari 2008 23:47



"Med uppmuntran och en och annan kram kan du klara dig från att bli en förbannad idiot."

Amen okej.

Jag tycker faktiskt om kramar, så sätt fart!

Ovido - Quiz & Flashcards