;)

Alla inlägg den 13 november 2007

Av Thess - 13 november 2007 23:09

Jag ska fan göra som Ugly Betty. Begrava allt det som får en att minnas det som en gång varit bra. Synd att man inte kan begrava den som man mår dåligt över att minns. (Det sa jag aldrig.)

Det är iallafall värt ett försök.


-

Jag är så trött på dig, trött på hur du tror att du kan behandla folk, trött på att du själv aldrig kan ta något negativ, så trött på att allt alltid ska vara på dina villkor.

Jag hatar att du ska gömma dig så fort du mår dåligt. Jag vet att det är då allt kommer. Det är ju inte första gången om man säger som så...

Vad är du rädd för? Att man ska se dig som en svag person?

Men tjena, du!

Alla har väl sina perioder. Perioder där man mår mindre bra, där man kanske fäller en och annan tår, där man helt enkelt inte orkar med allt runt omkring och du till slut faller. Faller. Faller.

Men är man inte starkare om man vågar visa att man kan falla, man kan gråta utan att vara en tönt, man kan må dåligt utan att vara ett psykfall.

Stark är väl den som kan falla hundra gånger men resa sig upp fort som fan igen lika många gånger, eller har jag fel?

VÅGA VISA VEM DU ÄR. LÄR DIG ATT ACCEPTERA DIG SJÄLV. Ingen annan kan göra det åt dig, only you!


Jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Ibland tappar jag lusten att ens försöka göra något, att ens bry mig om dig när du själv behgandlar din omgivning som om de vore luft. Men vad fan gör man inte. Vänskap, ni vet. Man måste hjälpas åt, men ibland känns det förjävla svårt. Att ställa upp för en som inte rör en min känns så... hopplöst.

Men det blir bättre, snart.

-


Då var det också sagt. Skönt. ^^

Rensa luften måste ögras då och då, precis som storstädningen här hemma. ;)

MEN FAN VAD JAG IRRITERAR MIG FORTFARANDE!!! :P

Äh, det går väl över.


Nu ska jag ta en varma koppen och sätta mig i soffan, njuta av ledigheten denna vecka och sen får vi se om det blir ett bad.

Hinner jag tröttna till ordentligt så får jag nöja mig med en dusch och sedan sängen. Men det är mys det med. ;)


Förrästen så har jag funderat på mörkt hår, men törs jag?

Ha, tror inte det, du!


- LuftrensarN -

Av Thess - 13 november 2007 15:02

Jag glömde skriva att jag även jobbar halv lördag varje vecka, eftersom jag är ledig hela denna veckan. Alltså blir det 09:00-16:00 mån-fre och 09:00-13:00 lörd. Men äh, det går fort, så jag ska minsann inte klaga!



Har precis gottat i mig risgrynsgröt med banan och snart ska jag dra iväg på musikalträning.

Börjar 16:15, sen är det dans klockan 18:00. Full dag med andra ord.

Här ligger vi inte på latsidan trots den fria veckan! ;)


Det är tv-mys som gäller sen resten av dagen!

20:00 Ugly Betty 

21:00 Desperate housewives

21:55 Christine

22:25 Brothers and sisters


MumS -

Av Thess - 13 november 2007 14:02

Yäy. Nästa vecka börjar Thess jobba på ICA! Ni vet, jag har ju APU nu i 5 veckor. 

Var precis där och snacka med arbetsgivaren och jag fick fritt fram till måndag, alltså är jag ledig hela denna veckan ut, men sen börjas det. 9:00 - 16:00, måndag till fredag. Nice, huh? ;) tyvärr får jag bara praktik i 4 veckor då, men jag är glad ändå!

Självklart fick jag sitta i kassan också eftersom min 18-års dag är så nära. SKITKUL JU! :D


Nu ska jag ta en kopp kaffe, läsa lite bloggar och bara njuta. ;)

Av Thess - 13 november 2007 10:49

Auuuw, jag älskar snö. Snö, snö, snö och åter snö!

Martina kontakta precis familjen Andersson här och var så irriterad för att hon hade blivit insnöad först och sen hade självklart hennes biljävel pajat. Stackarn. ;) Men ingen Martina utan bil, det vill jag lova!

Så nu får min mamma, eh, hennes moster, köra och hämta henne sen ska vi vidare till farmor! :D


Och detta vädret ska jag försöka ta körkort i...

HELL YEAAAAAAH, BRYYYDEN!!


- SnöbrydeN -

Ovido - Quiz & Flashcards