;)

Alla inlägg under november 2007

Av Thess - 15 november 2007 23:33

Det blev ändrade planer!

Imon kör vi flick-kvällen/natten istället, dock utan Madde.

Men har hon inte vett nog att skita i sin man framför oss så får hon helt enkelt skylla sig själv. ;)


Mamma var hos sin kompis *harkel* förrut och hem kom hon med 4 flaskor vin. "Ah, jag är lite rädd... man ska ju inte ge råttor gift, men här är 4 flaskor."

Jag hade nöjt mig med en iallafall, men tack hoppetossa!


Nuuuu, ja va fan gör jag nu? jo, jag sitter och knäpper med fingrarna. Tänkte försöka lära mig att göra det med höger hand också...


Challe skickade en video-puss till mig idag. Den ska jag titta på varje dag, mihihi. Du är pöt, falle!

34 dagar kvar. v

Andrew, jag jobbar på engelskan...



Av Thess - 15 november 2007 17:27

Madde kan fisa, jag lovar. ÄCKELPOTTA!!!!!!!!!!!!!


Snart är min garderob hel och ren igen. Wehey, good girl!

Det blir köttfärslimpa till mat, jag tänkte ifall någon känner sig intresserad av att veta.

Kom gärna hit för ett litet smakprov vettja!

Snart ska jag sätta fart och dammsuga lite, är inte så god vän med dammtussarna längre.


Imorgon är det mys-fredag och jag har inget planerat, funderar på att kanske åka till pappa och snylta med mig lite alkohol hem, pengar skulle inte iheller skada, haha! Aw, va taskig jag är. Pappiiii. <3<3

Fick dessvärre reda på att han ska iväg på nån jävla undersökning imon, i k-stad.

Denna gången var det njurarna tydligen. Jag ser mest ut som ett frågetecken och blir så jävla ledsen när han inte berättar sånt. Man vill ju veta såklart.

Antar att han är rädd att man ska bli allt för orolig, men vafan pappaaaaa, du ska nog få dig en utskällning i telefonen inom ett par minuter, muhaha!!


och på LUUURDA! Då kommer mina flickor hit och smaskar lite god dricka och annat onyttigt. I liiike, mysispysisar. =)

Becci and Maddo, aha aha. ;)


Men Falle!! Kunde inte du bara dyka upp helt oväntat imon?! näääällapäälla!? :D


Foder nuuu. Bibi!

Av Thess - 15 november 2007 11:54

Oh lord, är det redan torsdag?! Man hinner ju knappt säga bu innan det är helg, huh.

inte mycket kvar av min ledighet då inte, buhuuuu.


Tänkte sova riktigt länge idag, men telefonerna har ring som bara den tydligen. själv hörde jag bara hemtelefonen en gång och min mobil en gång, den svara jag på till slut och där var Madde i andra ändan.

Jag skulle låta så vaken jag bara kunde men slöddra fram ett Hej.

"HAHAHAHAHAHA. men WOW!"

"hm, va?"

"redan vaknat?" här luktar det ironi...

"mm, har du ringt innan?"

"JAAA, tusen gånger... UPP O HOPPA!"

Jag börja klaga på att det var kallt och hon tjabbla om att hon hade tjocktröja och hela kittet för jagvar minsann inte den enda som frös!

Då tänkte jag att jag också skulle förklara min outfit, som endast bestod av hotpants.

"men nu tog jag på mig ett.... linne."


Då bröja hemtelefonen ringa igen, och jag svara. Där stod jag med telefoner vid varje öra.

Självklart var det syrran denna gången.

"MEN GODMORGON, ÄR DU REDAN VAKEN?!

"vadå? har du också ringt eller?"

"JAAA, SÄKERT HUNDRA GÅNGER"


Det var inget vettigt samtal så jag övergick till madde igen.

Hon går in på nytt samtalsämne som lät såhär  "ååååååh, vad trååååkigt jag har"

"GÅ O LÄGG DIG!!"

"näe. jag ska fan leta upp en cykel, så kommer jag ner till dig... annars ringer jag så får du GÅ och möta mig"


Jag antar och hoppas att hon hitta en cykel. Är inte så pigg på att dra ut i detta kalla vinterväder.

Men hey, vad bra att jag slipper käka frukost ensam. MEEEEP. :D


Nu blir det kaffe kaffe kaffe.

Godmorgon förrästen.


- TröttiS -

Av Thess - 15 november 2007 01:41

VARNING! VARNING! VARNING!

Här kommer något jävligt ointressant, men jag måste få hälla lite hett vatten här innan det råkar komma på någon oskyldig själ.


Du är tillbaka på det normala igen. Du spårade ur ett tag där men tacka gud att du kom på rätt räls igen!

Egentligen borde jag nog inte vara glad, och det är jag säkert inte innerst inne iheller.

Detta är inte första gången, ska jag vara ärlig så är det inte 6:e gången, och jag vågar nog tillomed säga att det inte är sista gången det händer.

Tyvärr (eller ska jag säga tyvärr?) förlåter jag dig gång på gång och tror att det ska vara på riktigt, igen.

Du är en riktig guldgruva den största delen men när det spårar ur så är du en total främling. Eller är det jag som är en främling för dig? Ja, så är det.


Jag är trött på det! Jag vill inte falla tillbaka och våga hoppas på att du ska bättra dig. Jag vågar inte tro att du är min vän.

En vän gör inte som du.


Men du är tillbaka.

Jag försöker hålla mig uppe, men jag känner fallet, igen.

FAN!


*


Och pappa. Jag börjar känna mig trygg hos dig nu.

Nu vågar jag tro att det ska bli bra igen. Bryt inte det nu för allt i världen!

Världens bästa.


*

Mammi. Du kommer alltid vara min idol. Det är du som har ställt upp och varit där genom allt!

Genom hela min sjukdom, (ja det visste ni inte va?!) satt du där nära mig med två händer och höll, trösta och sa jämt "det ordnar sig... du klarar det här. du är stark som en oxe, stark som en oxe Thess!".

Du var både pappa och mamma på samma gång och vem fan var det som var stark som en oxe, sa du?!

Hade du inte varit där, så hade jag aldrig klarat det lika bra som jag gjorde...

*

Challe. Jag säger ungefär som ovan. Jag kan inte finna ord som passar min stolthet och glädje.

Man skulle nästan kalla dig som mamma nr2. ;)

Jag saknar vår tid när vi bodde så nära. Vi levde för helskotta som systrar!

Ni kommer alltid vara de första och största personerna i mitt hjärta, du och mamma. v


Hpmf. Inte mycket hett vatten här inte, men det känns rätt bra ändå.

En skvätt till kan nog behövas, men det kommer en annan dag.


Nu ska jag krypa ner i min kalla säng. ;)

Av Thess - 15 november 2007 00:00

Glömde informera om att jag faktiskt fick bege mig ut i vintern med min rosa fara innan. Madde kände inte för att ta hennes lillasysters minimala cykel och vad gör man inte för lite frukost-sällskap?


Vi har en rätt fräsig backe ner från vårt hus + is + cykel + thess = TJENA KEXET, ligger du där och... kvider!?

Äh, det gick rätt lugnt till, jag blunda ett tag och bad en bön så...



Av Thess - 14 november 2007 23:09

Jepp. Idag är det onsdag, vilket betyder att det är Nettan-dag idag.

äeh, det var mest ett skämt.

Men vi satt och disskutera innan att vi jämt ser bonde söker fru tillsammans. Så säger hon "Är vi alltid på onsdagar?!" Ja, Minette, det låter nästan så. ;)


Ja, iallafall...

Ica-vandringen var minst sagt pratig! Det blev påskmust-köp och liiiiite choklad och inte kunde vi motstå dessa godingar innan vi kom hem så här letades upp första bästa parkbänk och där satt vi och tjocka.

Titta, titta. ;)


Jag fick spasma och börja dansa runt lite för Minette. Hon skratta och jag var glad.


Väl hemma slog vi oss ner i soffan och kolla på bonde söker fru och var allmänt konstiga.


Jag vågade inte ställa mig på stolen och byta lampa så min man fick göra det!

Bra jobbat, nu blir det extra mysigt ikväll...


Till slut tänkte jag vara duktig och försöka övervinna min rädsla, höhö.

Upp på stoljäveln och skruva. POFF, så lös det. Minette blev rädd, stackars heenne!


Efteråt drog vi ut och lekte med snöbollar. Här hade jag precis fått en på mig utav M. Tack idi! ;)

schlyyyt! 

 -

Förrästen... Här är jackan jag köpte. rosa bandet syns också, mihihi.


Av Thess - 14 november 2007 17:40

Hon vet hur det går till. Madde då.

Fick dra sig till akuten sent igårkväll och där fick hon ett och annat påfyllt i sin lilla hjärna. ;)



THESS. säger:

hör av dig om du har lust att låtsas-smitta mig med urinvägsinfektion!

Hon Han säger:

Haha jaa lätt

THESS. säger:

Puss på stjärten

Hon Han säger:

vi kan ha sex ju man kan ju få det bara av att ha sex nu för tiden

Hon Han säger:

Puss på rumpan

THESS. säger:

ja, det var ett tag sen jag låg med nån så det låter bra! Hör av dig med tid & plats så dyker jag upp. tjing!;)

Hon Han säger:

ja lungt

-


men lilla hjärtat då. ;)

Av Thess - 14 november 2007 15:27

Nu var det några dagar sen jag shoppade något nytt, men idag fick det bli en jacka.

Svart sådan med hög krage och bälte i midjan, inget extremt speciellt, men snofsigt värre. ;) 698 riksdaler, helt perfekt!

2 par varma gräddvita knästrumpor, det ena paret har något sicksack-möster och de andra är ribbade. 79 spänn!

Och sist men inte minst, ett par mörkgråa, ribbade, varma leggings. 98:-


Fortfarande fattas jag halsduk, vantar och nån söt mössa. Men det kommer, deeeet kommer!

Ska bara dra ut tummarna ur röva först. ;) haha!

Ovido - Quiz & Flashcards